PUBLIKACJA

Kolejnym edycjom KONgresu towarzyszą zazwyczaj publikacje składające się z artykułów dotyczących poruszanej na naszych spotkaniach tematyki. Poświęcone są różnorodnym aspektom organizacji fanowskich wydarzeń kulturalnych: konwentów, festiwali fantastyki, imprez poświęconych fantastyce, popkulturze, literaturze, mandze i anime, grom i wszystkim, co pomiędzy i obok. Za szczególnie cenne uznajemy zawsze teksty związane z głównym tematem danego KONgresu. Redakcja jest jednak otwarta na artykuły niezwiązane z KONgresową tematyką.

Na przykład dotykające takich kwestii jak:

  • specyfika polskich imprez fantastycznych,
  • aspekty formalne organizacji konwentów,
  • kwestie prawne i administracyjne,
  • opracowywanie regulaminu imprezy i jej poszczególnych atrakcji,
  • budżet i finansowanie, konwentowa rachunkowość,
  • kwestie logistyczne,
  • lokalizacja – organizacja imprez targowych, terenowych i innych; wybór lokalizacji, wynajem i kwestie prawne z nim związane,
  • konwent jako impreza masowa,
  • konwent jako forma reprezentowania środowisk fantastycznych,
  • reklama i PR, budowanie marki konwentu,
  • współpraca z mediami branżowymi i niebranżowymi,
  • konwenty w mediach społecznościowych – przed imprezą, w trakcie i po,
  • oprawa graficzna wydarzenia,
  • przygotowywanie materiałów do druku,
  • współpraca z podmiotami zewnętrznymi – dofinansowania, granty, patronaty, współpraca z organami samorządowymi,
  • pozyskiwanie sponsorów,
  • wystawcy – organizacja przestrzeni handlowej, umowy, kontakt z przedstawicielami firm,
  • odpowiedzialność organizatorów,
  • zarządzanie zespołem i wolontariuszami,
  • relacja organizatorów i uczestników imprez,
  • zarządzanie kryzysowe,
  • kwestie związane z równością i bezpieczeństwem na konwencie,
  • współpraca między imprezami,
  • uczenie się na cudzych błędach organizacyjnych,
  • polskie imprezy na tle zagranicznych,
  • otwieranie się na zewnątrz – atrakcje anglojęzyczne, zapraszanie gości zagranicznych, promocja poza Polską,
  • konstruowanie programu imprezy,
  • komunikacja z gośćmi,
  • organizacja specjalnych przestrzeni – gamesroom, wioski fanowskie, stoiska fanowskie, atrakcje dla dzieci,
  • organizacja dodatkowych atrakcji – konkursów cosplay, turniejów, wydarzeń na scenach i arenach,
  • interaktywne atrakcje na konwentach – grywalizacja, gry konwentowe, formy angażowania uczestnika w całą przestrzeń imprezy,
  • fandomowe zwyczaje i tradycje,
  • case studies.

Lista oczywiście nie wyczerpuje możliwych tematów. Chcesz napisać o czymś innym? Zapraszamy!

Jesteśmy otwarci zarówno na teksty dla początkujących organizatorów imprez, jak i artykuły poruszające wybrane tematy na wyższych stopniach zaawansowania. Szczególnie mile widziane są teksty specjalistyczne i eksperckie.

Wydawca zastrzega sobie prawo do selekcji nadesłanych tekstów. Artykuły przeznaczone do publikacji przejdą przez proces redakcyjny. Nadsyłając tekst, autor wyraża zgodę na wykorzystanie tekstu w publikacji w formie papierowej i elektronicznej.

Serdecznie zapraszamy do nadsyłania propozycji tematów i samych tekstów.