Kolejnym edycjom KONgresu towarzyszą zazwyczaj publikacje składające się z artykułów dotyczących poruszanej na naszych spotkaniach tematyki. Poświęcone są różnorodnym aspektom organizacji fanowskich wydarzeń kulturalnych: konwentów, festiwali fantastyki, imprez poświęconych fantastyce, popkulturze, literaturze, mandze i anime, grom i wszystkim, co pomiędzy i obok. Za szczególnie cenne uznajemy zawsze teksty związane z głównym tematem danego KONgresu. Redakcja jest jednak otwarta na artykuły niezwiązane z KONgresową tematyką.
Na przykład dotykające takich kwestii jak:
- specyfika polskich imprez fantastycznych,
- aspekty formalne organizacji konwentów,
- kwestie prawne i administracyjne,
- opracowywanie regulaminu imprezy i jej poszczególnych atrakcji,
- budżet i finansowanie, konwentowa rachunkowość,
- kwestie logistyczne,
- lokalizacja – organizacja imprez targowych, terenowych i innych; wybór lokalizacji, wynajem i kwestie prawne z nim związane,
- konwent jako impreza masowa,
- konwent jako forma reprezentowania środowisk fantastycznych,
- reklama i PR, budowanie marki konwentu,
- współpraca z mediami branżowymi i niebranżowymi,
- konwenty w mediach społecznościowych – przed imprezą, w trakcie i po,
- oprawa graficzna wydarzenia,
- przygotowywanie materiałów do druku,
- współpraca z podmiotami zewnętrznymi – dofinansowania, granty, patronaty, współpraca z organami samorządowymi,
- pozyskiwanie sponsorów,
- wystawcy – organizacja przestrzeni handlowej, umowy, kontakt z przedstawicielami firm,
- odpowiedzialność organizatorów,
- zarządzanie zespołem i wolontariuszami,
- relacja organizatorów i uczestników imprez,
- zarządzanie kryzysowe,
- kwestie związane z równością i bezpieczeństwem na konwencie,
- współpraca między imprezami,
- uczenie się na cudzych błędach organizacyjnych,
- polskie imprezy na tle zagranicznych,
- otwieranie się na zewnątrz – atrakcje anglojęzyczne, zapraszanie gości zagranicznych, promocja poza Polską,
- konstruowanie programu imprezy,
- komunikacja z gośćmi,
- organizacja specjalnych przestrzeni – gamesroom, wioski fanowskie, stoiska fanowskie, atrakcje dla dzieci,
- organizacja dodatkowych atrakcji – konkursów cosplay, turniejów, wydarzeń na scenach i arenach,
- interaktywne atrakcje na konwentach – grywalizacja, gry konwentowe, formy angażowania uczestnika w całą przestrzeń imprezy,
- fandomowe zwyczaje i tradycje,
- case studies.
Lista oczywiście nie wyczerpuje możliwych tematów. Chcesz napisać o czymś innym? Zapraszamy!
Jesteśmy otwarci zarówno na teksty dla początkujących organizatorów imprez, jak i artykuły poruszające wybrane tematy na wyższych stopniach zaawansowania. Szczególnie mile widziane są teksty specjalistyczne i eksperckie.
Wydawca zastrzega sobie prawo do selekcji nadesłanych tekstów. Artykuły przeznaczone do publikacji przejdą przez proces redakcyjny. Nadsyłając tekst, autor wyraża zgodę na wykorzystanie tekstu w publikacji w formie papierowej i elektronicznej.
Serdecznie zapraszamy do nadsyłania propozycji tematów i samych tekstów.